Slider[Style1]

Puisi

Resep Masakan

Resep Jajanan

Tips dan Trik

Kuliner

Kumpulan Puisi Romantis Terbaru 2013  |  sekarang ini saya akan memberikan informasi tentang kumpulan puisi , yang mungkin sedang anda cari untuk saat ini , anda bisa melihat beberapa puisi yang akan saya berikan dibawah ini , mungkin kalau anda sedang galau atau ingin menghibur diri ketika malam minggu atau juga abis di putus pacar anda bisa membaca beberapa puisi yang sudah saya update di bawah ini


MENCINTAI ITU BUKAN BERARTI MEMILIKI
Puisi JN

Aku mencintai mu,
seadanya diri mu tiada yang lain
nama mu indah terpahat di dalam
hal ini...

Aku mencintai mu..
bersama kerinduan tiada bertepi
dari pagi yang indah hingga malam
yang nyaman tiada terhitung rindu ini

Aku mencintai mu,
dari segala kelebihan mu
dan dari segala kekurangan mu

Aku mencintai mu,
tiada yang dapat ku persembahkan
tiada kata berkias seindah rembulan malam
tiada kata berkias seindah terbitnya mentari..

Aku cintai mu,
tanpa mengharap diri mu
menjadi milik ku abadi..
kerana aku mencintai mu dengan,
hati yang paling iklas..hanya pada mu sayang!
kerana ku tahu,

Mencintai Itu Bukan Bererti Memiliki..
Dan Semoga cinta ku akan setia hanya pada mu..
Semoga ya sayang!eeemmm!
    CINTA SEJATI
    Puisi Adelia Lintang Kirana

    Ku bangun istana cinta diatas setiaku
    Ku lindungi dindingnya dengan percayaku
    Ku hiasi semuanya dengan keihklasanku
    Ku rawat keteguhanya dengan ketulusanku
    Dan ku ciptakan kedamaian dengan kasih sayangku

    Andai takdir tak merenggutmu
    Andai ku bisa menjaga keabadian hidupmu
    Aku bukan Tuhan Yang Maha Mampu
    Mengendalikan semua apa yang ku mau
    Aku juga bukan malaikat penjagamu
    Yang slu menemanimu sepanjang waktu

    Ku hanya kasih dalam hatimu
    Cinta dalam hidupmu
    Rindu dalam nafasmu
    Yang kan tetap hidup dalam sanubarimu

INGIN BERSAMAMU
Puisi Ressa Elia

Aku tak prnah ingin melupakan dirimu.
Apalagi benci.
Sekian masa sekian cerita tlah kita lewati.
Suka dn duka brsama.

Sungguh berat untk kulupakan.
Sangat tak mungkin untk benci.
Karena kau sangat berkesan.
Karena kau sangat mendalam.

Percayalah kekasihku.
Hanya satu kau kasihku.
Dan hanya satu inginku.
Hidup bersama denganmu.
    IKLAS KASIHMU TERPANCAR DARI MATAMU
    Puisi JN

    Tidak pernah ku menduga akan mengenali mu
    Kau membawa seribu sinar di kelam hati ini
    Terbalut luka hati yang para dari penderitaan
    Terucap kata kasih iklas dari mu..

    Ku bagaikan di awang-awangan
    keluh lidah tiada terkata bila mata mu
    merenung ku dengan senyuman manja
    hati berkata ku jatuh cinta pada mu..eeee!Maluyer..!

    kau berkata jatuh cinta pada ku
    terasa bergetar hati ini..
    perasaan indah membelai jiwa
    telaga kalbu yang merana kini kembali bahagia

    Kini jalan yang berbatu penuh penderitaan
    terasa sirna semuanya ..
    kau berjanji akan bersama walau terpaksa
    bersama ku merempuh duri-duri kehidupan

    Namun satu yang harus ku sedari
    penderitaan hati ini tiada lagi benci
    yang ada kini cinta dan kasih padanya
    kerana,

    Iklas kasih Mu Terpancar Dari Mata Mu..
    Kini ku rindu kamu sayang...!

 
 semoga informasi yang saya berikan tentang Kumpulan Puisi Romantisi Terbaru 2013  bermanfaat untuk anda semua dan bisa menjadikan anda jauh lebih tegar dalam menjalani hidup, dan anda juga bias membaca beberapa puisi ayah berbahasa indoensia di blog ini 

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Post a Comment


Top